سخن روز /
تهیه و تدارک بذر خودمصرفی مورد نیاز کشاورزان توسط شبکه تعاونی تحت پوشش آذربایجان شرقی
1400/06/17
بذر خود مصرفی  گندم و جو مورد نیاز کشاورزان توسط شبکه تعاونی تحت پوشش سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی با ایجاد مراکز بوجاری و فرآوری بذر خود مصرفی تامین شده است.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی آذربایجان شرقی، نژادرضا مدیر استان با اعلام این خبر افزود با توجه به اینکه تامین قسمت اعظم بوجاری و ضدعفونی بذور خود مصرفی مورد نیاز کشاورزان بر عهده تعاون روستایی استان می باشد لذا در این راستا شبکه تعاونی تحت پوشش این استان با ایجاد مراکز بوجاری و فرآوری بذر خود مصرفی و خرید ارقام جدید مازاد بر نیاز کشاورزان نسبت به تهیه و تامین بذر مورد نیاز کشاورزان استان اقدام نموده است.

نژادرضا افزود در این زمینه با استفاده از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها نسبت به خرید، استقرار و ایجاد 8 مرکز بوجاری و فرآوری بذر خود مصرفی در سطح استان علاوه بر مراکز قبلی اقدام شده است.

وی افزود جهت تامین سرمایه در گردش مورد نیاز خرید بذر خود مصرفی نیز با هماهنگی مدیریت شعب بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی نسبت به تامین تسهیلات مورد نیاز شبکه اقدام گردید. مدیر تعاون روستایی استان با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری علاوه بر اینکه شرکت های تولید کننده بذر اصلاح شده در 6 مرکز بوجاری و فرآوری بذر نسبت به تولید بذر اصلاح شده فعالیت می کنند گفت شبکه تعاونی تحت پوشش استان علاوه بر خرید و بوجاری بذور خود مصرفی ارقام جدید مازاد بر نیاز کشاورزان نسبت به بوجاری و فرآوری بذر خود مصرفی کشاورزان بصورت حق العمل کار اقدام می نماید. وی اضافه نمود ضدعفونی و بوجاری بذور خود مصرفی در کنترل آفات و بیماریها و همچنین علفهای هرز نقش عمده ای داشته و در افزایش راندمان تولید و همچنین کاهش هزینه های تولید نقش مهمی ایفا می کند.
تعداد مشاهده خبر662 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal