سخن روز /
بوجاری و فرآوری و بیش از 10000 تن بذر اصلاح شده گندم و جو توسط شبکه تحت پوشش تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی در نه ماهه سال 1402
1402/12/01

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی آذربایجان شرقی، رنجگران مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی از بوجاری و و فرآوری 10800تن بذر اصلاح گندم و جو اصلاح شده، خبر داد.

 

⬅️رنجگران افزود از زمان برداشت بذور از مزارع تکثیری در سطح استان و  بوجاری و فرآوری آنها بیش از میزان 10800 تن بذر اصلاح شده تولید و فرآوری شده است که بر اساس برش توزیع جغرافیایی مدیریت امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان به شهرستانها ارسال و بین کشاورزان توزیع میگردد.

⬅️وی ادامه داد استفاده از بذور اصلاح شده علاوه بر افزایش عملکرد در واحد سطح باعث افزایش مقاومت گیاهان زراعی در مقابل انواع آفات و بیماریها و همچنین افزایش راندمان تولید درشرایط خشکسالی و کم آبی  می شود.

⬅️گفتنی است شبکه تحت پوشش این مدیریت دارای 6 مرکز بوجاری و فرآوری بذر اصلاح شده گندم ،جو در شهرستانهای بستان آباد، هشترود، چاراویماق و میانه می باشد که سالانه بذور اصلاح شده را زیر نظر کمیته فنی بذر استان و کارشناسان موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال تولید و پس از بوجاری و فرآوری در اختیار کشاورزان داخل و خارج استان قرار می گیرد.

 

تعداد مشاهده خبر90 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal